Top

Krasnal Złotóweczka


Okres realizacji: 2013–2014

Uczestnicy: grupy zorganizowane, szkoły podstawowe i przedszkola

Kluczem do sukcesu we współczesnym świecie jest kształcenie od najmłodszych lat postawy samodzielności, wytrwałości i dobrej organizacji czasu. Spotkania z Krasnalem Złotóweczką to program edukacji przedsiębiorczości, w którym wzięło już udział ponad 700 dzieci, ucząc się przede wszystkim oszczędzania, uważnego czytania umów i rozsądnego gospodarowania własnym kieszonkowym. Finansowane ze środków Gminy Wrocław zajęcia realizowane są zarówno w siedzibie Wrocławskiego Centrum Twórczości Dziecka oraz we Wrocławskich szkołach podstawowych i przedszkolach.

Projekt prowadzony jest przez aktorów w formie 15-20 minutowego minispektaklu z dwoma głównymi bohaterami. Pierwszym z nich jest rozważny, skrupulatny, opanowany i pracowity Krasnal Złotóweczka. Jest on mądry w decyzjach i pełen twórczych pomysłów - zawsze planuje swoje działania. Drugim bohaterem pojawiającym się w spektaklu jest Zając - impulsywny i nierozważny, szybko podejmuje decyzję, nie zważający na żadne przestrogi. Treści przekazywane w trakcie spektaklu utrwalane są dzięki warsztatom teatralno-plastycznym, realizowanym przez profesjonalnych instruktorów z doświadczeniem pedagogicznym. Podczas warsztatów dzieci będą robić pacynki inspirowane treścią spektaklu, odgrywać proste scenki związane z nauką przedsiębiorczości. Warsztaty były inspiracją do edukacyjnych zabaw dotyczących przedsiębiorczych zachowań

Nasza inicjatywa  jest uzupełnieniem ważnej luki w procesie edukacji najmłodszych, ma na celu przede wszystkim nauczenie dzieci gospodarności, kontrolowania wydatków, przemyślanych zakupów i szanowania swojego czasu. Projekt „Spotkania z Krasnalem Złotóweczką” realizowany jest w ramach miejskiego Programu „Edukacja przedsiębiorczości”.

OPINIE O PROJEKCIE:

 „Zajęcia były niezwykle interesujące: dzieci po raz pierwszy miały możliwość zaistnieć na scenie podczas przedstawienia” Szkoła Podstawowa nr 108

 „Miejsce, spektakl i dialogi były dostosowane do poziomu dzieci- potrafiły uważnie słuchać, angażować się.” Szkoła Podstawowa nr 44

„Bardzo ciekawe zajęcia. W prosty sposób przekazane ważne treści”. Zespół Szkół nr 8 we Wrocławiu